İnşaat sektörünün devlerinden OYAK Çimento, "Yeşil Yeni Altındır" mottosuyla hazırladığı 2025 yılı entegre raporunu yayımladı. Küresel enerji krizine ve piyasadaki dalgalanmalara karşı stratejisini tamamen yeşil dönüşüm üzerine kuran şirket, üretim süreçlerini karbon nötr hedefine göre yeniden düzenliyor.
Çevreci yatırımlara 3,5 milyar TL bütçe
Şirket, sürdürülebilir bir gelecek için geçen yıl toplam 3,49 milyar TL yatırım yaptı. Bu dev bütçenin yüzde 85,6 gibi çok büyük bir kısmı doğrudan yenilenebilir enerji projelerine gitti. OYAK Çimento, Türkiye’deki sanayi tesisleri arasında öz tüketim odaklı en büyük güneş enerjisi santrallerinden birini de bu süreçte devreye aldı.
Peki bu durum seni nasıl etkiler?:
Çimento, binalarımızın temel taşı. Sektördeki bu dönüşüm, inşaat maliyetlerinde verimlilik arayışını tetikliyor. Şirket, "yeşil çimento" olarak adlandırılan düşük klinker içerikli ürünlerden elde ettiği geliri toplam satışlarının yüzde 35’ine yaklaştırdı. Bu durum, gelecekte daha çevreci ve sürdürülebilir konut projelerinin artacağı anlamına geliyor.
Bundan sonra ne olacak?:
Şirket yönetimi, 2050 yılına kadar net sıfır karbon seviyesine ulaşmayı hedefliyor. OYAK Çimento'nun dijitalleşme ve enerji verimliliği odaklı bu adımları, diğer ağır sanayi kuruluşları için de bir model oluşturuyor. Sektördeki "yeşil" rekabetin önümüzdeki dönemde fiyatlara ve yapı kalitesine nasıl yansıyacağını hep birlikte göreceğiz.