Havadis | İstanbul | Restoran ve kafeler için yeni dönem başlıyor

Restoran ve kafeler için yeni dönem başlıyor

1 Temmuz'da başlayacak Depozitosu Olan Ambalajlar sistemi için işletmelerin kayıt süreci hızlandı.

1 Temmuz'da başlayacak Depozitosu Olan Ambalajlar sistemi için işletmelerin kayıt süreci hızlandı.

Restoran ve kafeler için yeni dönem başlıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Türkiye'de içecek tüketiminin yoğun olduğu otel, restoran ve kafe gibi işletmeler, çevre koruma sisteminin yeni bir parçası haline geliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın yürüttüğü Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) sistemi, 1 Temmuz itibarıyla ülke genelinde uygulamaya geçiyor. İşletmelerin bu sisteme uyum sağlaması için artık vakti daralıyor.

Kayıt ve işleyiş süreci

İşletme sahiplerinin Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden hızlıca kayıt oluşturması gerekiyor. Kayıt sonrası işletmeler, atık ambalajları toplamak için bir saha operatörü seçiyor. Sistem sadece çevreyi korumakla kalmıyor, aynı zamanda işletmelere doğrudan nakit desteği de sağlıyor. Restoran veya kafenizde biriktirdiğiniz her bir DOA logolu ambalaj için 0,20 TL teşvik bedeli alıyorsunuz. Tüm süreç dijital ortamda şeffaf bir şekilde takip ediliyor.

Ekonomiye nasıl yansıyacak

Sistemin yaygınlaşmasıyla birlikte Türkiye'nin hammadde ithalatında yüzde 40'a varan bir azalma bekleniyor. Bu dönüşümün yıllık 30 milyar liralık ekonomik katkı sağlaması hedefleniyor. Hem enerji tasarrufu hem de sera gazı emisyonunun düşürülmesi hedeflenirken, işletmeler de hem atık yönetimini kolaylaştırıyor hem de ek gelir elde ediyor. 1 Temmuz'dan itibaren tüm toplama ve taşıma işlemleri seçilen operatörler aracılığıyla kayıt altına alınacak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız