İstanbul’un kalbinde, tarihin tozlu sayfalarını taşıyan Sirkeci Garı büyük bir değişim geçiriyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, devam eden restorasyon çalışmalarını yerinde inceledi ve garın yeni kimliğini ilk kez detaylandırdı.
Tarihi doku korunuyor
Bakan Ersoy, gar binasının narin yapısına ve yoğun işçiliğine dikkat çekerek çalışmaların özgün mimariye sadık kalınarak ilerlediğini belirtti. Geçmişte yapılan ve tarihi dokuya zarar veren niteliksiz ekler alandan tamamen temizleniyor. Garın tarihi ruhunu yansıtmayan sonradan eklenmiş yapılar yıkılıyor, kaybolan değerler ise geri getiriliyor. Örneğin, uzun zaman önce yıkılan Emirler Mescidi de yeniden inşa edilerek eski günlerine döndürülüyor.
Gar artık bir yaşam alanı
Sirkeci Garı sadece bir ulaşım durağı olarak kalmayacak. Proje bittiğinde gar sahasında kütüphaneler, tiyatro sahneleri ve sergi alanları İstanbullularla buluşacak. Çocuklar için oyun parkları, yetişkinler için ise sosyal kullanım alanları ve seyir terasları kuruluyor. Ulaşım aksı işlevini kaybetmeyen bu tarihi ada, gün boyu insanların vakit geçirebileceği hareketli bir kültür merkezine dönüşüyor. Hem turistlerin hem de yerel halkın uğrak noktası olması hedeflenen bölge, tarihi yarımada siluetini de yeniden şekillendiriyor.