Muharrem ayının manevi atmosferini yaşatmak isteyen Sultangazi Belediyesi, geleneksel aşure etkinliğini bu yıl 15 Temmuz Demokrasi ve Şehitler Meydanı’nda gerçekleştirdi. Cuma namazı vaktinin ardından meydanda kurulan stantlar, aşure tadına bakmak isteyen vatandaşlarla kısa sürede doldu.
Meydanda kurulan dev kazanlar
Belediye görevlileri, sabahın erken saatlerinde dev kazanlarda hazırladıkları aşureleri namaz çıkışına hazır hale getirdi. Sultangazi Belediye Başkanı Abdurrahman Dursun, Kaymakam Mahmut Kaşıkçı ve ilçe protokolüyle birlikte stantların başına geçti. Başkan Dursun, kendi elleriyle vatandaşlara aşure ikram ederken, kazanlarda hazırlanan ikramlıklar uzun kuyruklar oluşturan halka kısa sürede dağıtıldı.
Birlik ve beraberlik mesajı
Etkinlikte kısa bir konuşma yapan Başkan Dursun, aşurenin paylaşmanın ve bereketin simgesi olduğunu vurguladı. Komşuluk ilişkilerini güçlendirmeyi amaçladıklarını belirten Dursun, bu güzel geleneklerin birlik ve beraberliği pekiştirdiğini ifade etti. Vatandaşlar, hem lezzetli bir ikram almanın hem de bu manevi günde bir arada olmanın memnuniyetini yaşadı.