İçişleri Bakanlığı, göç yönetimi stratejisinde önemli bir adım atarak iş gücü piyasasında yeni bir dönemi başlattı. İstanbul'da sivil toplum temsilcileriyle bir araya gelen Bakan Mustafa Çiftçi, Suriye'deki son gelişmeleri ve Türkiye'nin göç politikalarını değerlendirdi.

Çalışma hayatında yeni dönem
Bakan Çiftçi, özellikle kayıtlı istihdamı teşvik etmek istediklerini belirtti. Bu kapsamda, geçici koruma altındaki yabancıların çalışma izni alma zorunluluğu kalktı. Bakan, bu kararı alırken yabancıların iş gücüne katkısını ve mevcut piyasa ihtiyaçlarını dikkate aldıklarını ifade etti.

Geri dönüşler hız kazandı
Suriye'deki rejim değişikliğinin ardından gönüllü geri dönüşlerin ivme kazandığına dikkat çeken Çiftçi, 2016'dan bu yana 1 milyon 434 binden fazla kişinin ülkesine döndüğünü açıkladı. Bakan, Türkiye'de kalan 2 milyon 259 bin Suriyelinin durumunu artık sadece geçici bir hareket değil, uzun vadeli bir sosyal mesele olarak ele aldıklarını vurguladı. Bundan sonraki süreçte göçü bir kriz değil, doğru yönetilmesi gereken stratejik bir alan olarak görmeye devam edeceklerini belirtti.