İstanbul'daki ulaşım trafiğinin önemli parçalarından biri haline gelen Martı TAG uygulaması için hukuki süreç yeniden hareketlendi. Yıllardır devam eden ve taksici odalarının açtığı dava, yerel mahkemenin kısmi kararıyla bir kez daha üst yargıya taşınıyor.
Dava neden uzuyor
İstanbul 14'üncü Asliye Ticaret Mahkemesi, geçtiğimiz günlerde yapılan 7'nci duruşmada davanın kısmen kabulüne ve kısmen reddine hükmetti. Taksici odalarının uygulamanın tamamen kapatılması yönündeki talebi ise mahkeme tarafından reddedildi. Daha önce verilen benzer kararların İstinaf Mahkemesi tarafından "hatalı" bulunarak kaldırılmış olması, mevcut kararın da hukuki sonucunu belirsiz kılıyor.

Sürücü ve yolcuları ne bekliyor
TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, mahkemenin kararını İstinaf Mahkemesi'ne götüreceklerini açıkladı. Bu süreç uygulamayı kullanan sürücülerin ve ulaşım için bu yöntemi tercih eden yolcuların günlük hayatını doğrudan etkiliyor. Eğer İstinaf Mahkemesi önceki örneklerde olduğu gibi kararı bozarsa uygulama faaliyetlerine mevcut şekilde devam edecek. Ancak aksi bir durumda ulaşım seçeneklerinde ciddi bir değişiklik yaşanabilir. Şimdilik sistem çalışmaya devam ediyor ve gözler yeniden üst mahkemenin vereceği nihai karara çevrildi.