Türkiye Futbol Federasyonu Kulüp Lisans Kurulu, Süper Lig’den 2. Lig’e kadar uzanan profesyonel liglerdeki kulüplerin durumunu yeniden değerlendirdi. Mali, idari ve sportif kriterleri karşılayan takımların sayısı artış gösterdi.
Lisans sürecinde
Kurul, daha önce lisans alamayan Amed Sportif Faaliyetler, Kasımpaşa, Ankara Keçiörengücü, Bodrum FK, Aliağa Futbol, Muş Spor, Altınordu ve Ankara Demirspor’un eksiklerini giderdiğini onayladı. Böylece 21 olan lisanslı kulüp sayısı 29’a yükseldi. Süreç kapsamında kulüplerin altyapıdan mali tabloya kadar pek çok başlıkta incelemeden geçtiğini hatırlatalım.
Peki kulüpler için ne değişti
Lisans alan kulüpler, yeni sezonda herhangi bir kısıtlama yaşamadan faaliyetlerini sürdürebilecek. Eksikliklerini gideremeyen diğer kulüpler ise para cezasıyla karşılaştı. Federasyon bu takımlara 30 günlük ek süre tanıdı. Eğer bu süre sonunda da kriterler sağlanmazsa, puan silme gibi daha ağır yaptırımlar gündeme gelebilir.
Bundan sonra ne olacak
Ek süre tanınan kulüplerin dosyaları bir ay sonra tekrar masaya yatırılacak. Sezon başlayana kadar tüm takımların profesyonel lig standartlarına tam uyum sağlaması bekleniyor. Hangi kulübün ne kadar ceza ödeyeceği ise ilerleyen günlerde netleşecek.