Türkiye, elektrik piyasasında son 23 yılda elde ettiği özelleştirme ve modernizasyon tecrübesini Pakistan ile paylaşıyor. İstanbul’da bir araya gelen iki ülkenin enerji bakanları, Pakistan’ın elektrik sektöründeki değişim sürecini hızlandırmak için iş birliği masasına oturdu.
Enerji piyasasında yeni dönem
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Pakistanlı mevkidaşlarıyla yaptığı görüşmelerde Türkiye’nin enerji altyapısını üç kat büyüttüğünü hatırlattı. Pakistan hükümeti, kendi elektrik piyasasında yapacağı reformlar için Türk şirketlerinin saha deneyiminden yararlanacak. İmzalanan anlaşmalar kapsamında TEDAŞ, TEİAŞ ve EPİAŞ; Pakistanlı muhataplarına dijitalleşme, operasyonel verimlilik ve sistem tasarımı gibi konularda yol gösterecek.
Sıradaki adım ne olacak
Bu iş birliği, Pakistan’daki elektrik kesintilerinin azaltılması ve enerji arz güvenliğinin artırılması hedefini taşıyor. Türk şirketleri, Pakistan’ın dağıtım özelleştirmelerinde kritik bir rol üstlenmeye hazırlanırken, kurulan teknik altyapı ile iki ülke arasındaki enerji bağları daha da güçlenecek. Önümüzdeki günlerde Türk teknik ekiplerin Pakistan’da sahaya inerek dijitalleşme projelerine başlaması bekleniyor.