Türkiye, sağlık alanındaki bilimsel çalışmalar için yeni bir döneme giriyor. TÜSEB ve Novo Nordisk, ülkemizin uluslararası klinik araştırmalardaki yerini sağlamlaştırmak amacıyla güçlerini birleştirdi. Ankara’da atılan imzalarla birlikte Türkiye’nin hem bölgesel bir sağlık merkezi olması hem de bilimsel üretim kapasitesini artırması hedefleniyor.
SAĞLIKTA YENİ ARAŞTIRMA DÖNEMİ BAŞLIYOR
Novo Nordisk, son beş yılda Türkiye’de 700 hekim ve 2 bin 100’den fazla hastanın katılımıyla 34 farklı klinik araştırma yürüttü. 2024 yılında şirket, Türkiye’deki klinik araştırma yatırımlarını bir önceki yıla göre iki katına çıkardı. İstanbul’da faaliyet gösteren Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi ise Türkiye’nin yanı sıra Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki yedi ülkenin çalışmalarını yöneterek bölgenin bilimsel yükünü sırtlıyor.
PEKİ BU GELİŞME HAYATIMIZI NASIL ETKİLER
Bu iş birliği, Türkiye’deki hastaların henüz piyasaya yeni çıkan veya geliştirilme aşamasındaki yenilikçi tedavilere çok daha hızlı erişebilmesi anlamına geliyor. Araştırmacıların uluslararası ağlara daha kolay entegre olması sayesinde Türkiye, küresel sağlık projelerinde sadece uygulayıcı değil, aynı zamanda bilgi üreten bir merkez haline geliyor. TÜSEB ve Novo Nordisk, önümüzdeki dönemde ortak eğitimler ve projelerle bu altyapıyı daha da güçlendirecek.