Havadis | İstanbul | Türkiye otomotivde küresel devler ligine tırmanıyor

Türkiye otomotivde küresel devler ligine tırmanıyor

Otomotiv sektörü son 20 yılda 19 kez ihracat şampiyonu oldu. Bakan Bolat, yeni kurulan fonla teknoloji odaklı girişimlerin destekleneceğini duyurdu.

Otomotiv sektörü son 20 yılda 19 kez ihracat şampiyonu oldu. Bakan Bolat, yeni kurulan fonla teknoloji odaklı girişimlerin destekleneceğini duyurdu.

Türkiye otomotivde küresel devler ligine tırmanıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Otomotiv sektörü, Türkiye ekonomisinin ihracat lokomotifi olmaya devam ediyor. Bakan Ömer Bolat, sektörün ulaştığı üretim kapasitesi ve ihracat başarısıyla dünyada 13'üncü sıraya yerleştiğini açıkladı.

Sektörün yeni rotası

Bakan Bolat, sektörün artık sadece üretimle değil, teknolojiyle büyüyeceğini vurguladı. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği ve Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası iş birliğiyle "OİBventure Mobilite İnovasyon Fonu" hayata geçti. Bu fon, yeşil dönüşüm ve otonom sürüş gibi yeni nesil teknolojiler geliştiren girişimlere finansal ve stratejik destek sağlayacak.

Senin için ne değişecek

Türkiye'nin otomotivdeki bu başarısı, yan sanayiden mühendislik hizmetlerine kadar binlerce gence yeni iş kapısı açıyor. Kurulan bu fon, özellikle kendi yazılımını ve teknolojisini geliştiren küçük girişimleri bir "kuluçka merkezi" gibi büyütecek. Bu durum, geleceğin akıllı araç teknolojilerinde yerli mühendislerin imzasının daha fazla yer alacağı anlamına geliyor.

Bundan sonra ne olacak

Sektör, adet bazlı ihracatın yanı sıra kilogram başına düşen birim ihracat değerini artırmaya odaklanacak. Türkiye'nin Avrupa pazarındaki gücünü koruması için dijital ve yeşil dönüşüm hamleleri, önümüzdeki dönemde otomotiv sanayisinin ana gündem maddesi olacak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız