Ümraniye Belediyesi, Muharrem ayının bereketini paylaşmak için her yıl düzenlediği geleneksel aşure etkinliğini bu yıl 15 Temmuz Şehitler Meydanı’nda gerçekleştirdi. Dev kazanlarda pişirilen aşureler, bölge sakinlerine ikram edildi.
Meydandaki etkinlik nasıl geçti
Etkinlik Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başladı ve mehter takımının gösterisiyle devam etti. İstanbul Valisi Davut Gül, Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım ve çok sayıda vatandaşın katıldığı programda, protokol üyeleri de kazanların başına geçerek vatandaşlara aşure dağıttı. Birlik ve beraberlik mesajlarının verildiği etkinlikte, Ümraniyeliler yoğun ilgi gösterdi.
Sırada başka mahalleler var
Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, meydandaki dağıtımın sadece bir başlangıç olduğunu belirtti. Yıldırım, diğer mahallelerdeki camilerde ve Millet Bahçelerinde aşure ikramlarının süreceğini açıkladı. Meydanda 20 bin kişiye dağıtılan aşurelerle birlikte, toplamda 65 bin porsiyon ikram etmeyi planladıklarını ifade etti. Muharrem ayının önemine vurgu yapan Yıldırım, tüm İslam aleminin ayını tebrik ederek vatandaşlardan dua istedi.