Ümraniye Belediyesi Meydanı, geçtiğimiz akşam alışılmışın dışında bir müzik ziyafetine ev sahipliği yaptı. 2019 yılından bu yana yüzlerce müzisyeni yetiştiren Müzik Akademisi'nin 75 öğrencisi, senfoni orkestrasıyla yan yana gelerek unutulmaz bir performansa imza attı.

Genç yetenekler sahnede
Akademinin 45 enstrüman sanatçısı ve 30 solistten oluşan öğrenci grubu, aylarca süren hazırlık sürecinin ardından sahneye çıktı. Popüler parçalardan türkülere kadar uzanan geniş bir repertuvar, profesyonel senfonik düzenlemelerle meydanı dolduran vatandaşlara ulaştı. Konseri Ümraniye Kaymakamı Yüksel Çelik ve Belediye Başkanı İsmet Yıldırım da izleyenler arasında takip etti.

Akademinin kuruluş hikayesi
Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, projenin temellerinin İTÜ ile yapılan iş birliğiyle 7 yıl önce atıldığını hatırlattı. "Şehirde bir eksiklik olarak gördüğümüz sanat akademisini, 94 ruhuyla hayata geçirdik" diyen Yıldırım, ortaya çıkan tabloyla Ümraniye'nin kültür sanat alanında aldığı yolu gözler önüne serdi. Vatandaşlar ise yerel bir belediyenin böyle kapsamlı bir orkestra konseri düzenlemesinin ilçedeki sosyal yaşam için büyük bir kazanım olduğu görüşünde.


