Havadis | İstanbul | Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Üsküdar Belediyesi, kadınların el emeği ürünlerini sergilediği bir festival düzenledi.

Üsküdar Belediyesi, kadınların el emeği ürünlerini sergilediği bir festival düzenledi.

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Nakkaştepe Millet Bahçesi'nde düzenlenen festival, girişimci kadınları ve kooperatifleri bir araya getirdi. Gün boyu süren etkinliklerde atölyeler ve söyleşilerle kadınların üretim gücü ön plana çıkarıldı.

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Kadınların sosyal alan ihtiyacı

Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş, kadınların sadece dikiş veya boya gibi işlerle değil, sosyalleşerek vakit geçirmesi gerektiğini vurguladı. Dedetaş, erkeklerin kahvehanelerde bulabildiği boş vakit ve eğlence imkanının kadınlar için de oluşturulması gerektiğini belirtti. Belediye, kadınların üzerindeki ev içi sorumluluk yükünü hafifletmek için yeni projeler üretmeye devam ediyor.

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Üretim nasıl ekonomiye döner

Festivalin ana hedefi, kadınların el emeği ürünlerini ekonomik bir değere dönüştürmelerini sağlamak. ÜSMEK bünyesindeki 21 binin üzerindeki kursiyerin büyük çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor. Başkan Dedetaş, sadece kadınların değil erkeklerin de bu kurslara katılarak aile ekonomisine katkı sağlamasını ve toplumda denge kurmayı hedeflediklerini ifade ediyor.

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Üsküdar’da kadın emeği festivalle sahneye çıktı

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız