İş insanı Taşkın Özdemir, borsa hisseleri üzerinden büyük bir dolandırıcılık şebekesiyle karşı karşıya kaldığını iddia ederek savcılığa başvurdu. Yaklaşık yedi ay önce Mustafa O. ve Eren A. isimli şahıslarla tanışan Özdemir, başlangıçta küçük miktarlarla girdiği sistemde büyük bir tuzağın içine çekildiğini anlattı.
Yatırım vaadiyle büyük vurgun
Dolandırıcılar, mağdurlara yurt dışındaki devasa borsa hisselerinin ve fonların Türkiye’ye getirileceğini söyledi. "Enerji projelerine ortak oluyoruz" diyerek güven kazanan şüpheliler, "teminat", "vergi borcu" ve "sigorta bedeli" gibi bahanelerle sürekli para istedi. Taşkın Özdemir, sisteme giren 150 civarında kişinin toplam 1,5 milyar lira kaybettiğini savunuyor. Mağdurlar arasında evini ve arabasını satanlar, aile düzeni bozulanlar bulunuyor.
Korku imparatorluğuyla susturuyorlar
Şebeke üyeleri, mağdurların şikayetçi olmasını engellemek için "Savcılığa giderseniz paranızı alamazsınız" diyerek baskı kuruyor. Yüksek getiri vaadiyle insanları oyalayan grup, yeni kurbanlardan para toplamaya devam ediyor. Özdemir, şüphelilerin hala "vergi borcu" bahanesiyle milyonlarca lira talep ettiğini belirtiyor. Yetkililerin bu ağı bir an önce çökertmesini bekleyen mağdurlar, yaşadıkları büyük maddi ve manevi yıkımın telafisini istiyor.