Havadis | İzmir | Buca’nın göbeğinde 22 dönümlük dev yaşam alanı yükseliyor

Buca’nın göbeğinde 22 dönümlük dev yaşam alanı yükseliyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, atıl durumdaki Aliberti Köşkü arazisini dev bir kent parkına dönüştürüyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, atıl durumdaki Aliberti Köşkü arazisini dev bir kent parkına dönüştürüyor.

Buca’nın göbeğinde 22 dönümlük dev yaşam alanı yükseliyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Buca İnönü Mahallesi’nde yıllardır kimsenin girmediği, kaderine terk edilmiş koca bir alan sonunda İzmirlilerin nefes alacağı bir noktaya dönüşüyor. Büyükşehir Belediyesi, mülkiyeti kendisine geçen Aliberti Köşkü ve çevresindeki 22 bin metrekarelik bölgeyi baştan aşağı yenileyerek modern bir park haline getiriyor.

YEŞİL ALANLAR SPORLA BULUŞUYOR

Projenin merkezinde doğayı korumak ve geliştirmek var. Mevcut zeytin, badem ve dut ağaçlarına dokunulmuyor; aksine tüm bitki örtüsü elden geçiriliyor. Park tamamlandığında içinde tenis kortlarından padel sahalarına, çocuk oyun alanlarından yürüyüş yollarına kadar her detay düşünülmüş olacak. Ayrıca bölgeye kurulacak kafeterya ve kent bostanı ile sadece spor değil, keyifli bir sosyal yaşam alanı da hedefleniyor.

BURASI HAYATINIZA NASIL DOKUNACAK

Buca gibi yoğun bir ilçede, özellikle gençlerin ders çalışabileceği veya akşam saatlerine kadar güvenle spor yapabileceği yerler oldukça sınırlı. Başkan Cemil Tugay, projenin sadece bir yeşil alan değil, aynı zamanda her yaş grubunun sosyalleşebileceği çok fonksiyonlu bir merkez olacağını vurguluyor. Çalışmalar hızla devam ediyor ve parkın kapıları çok kısa bir süre içinde tüm İzmirlilere açılacak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız