İzmir'de bir huzurevinde kalan 86 yaşındaki Fatma Uraz, banyo yaptırıldıktan sonra vücudunda oluşan yaralar nedeniyle hastaneye kaldırıldı ve beş gün sonra yaşamını yitirdi. Olayın ardından başlatılan hukuk mücadelesinde, ihmali olduğu gerekçesiyle yargılanan doktor Naciye S. hakkında hapis cezası çıktı ancak mahkeme bu cezayı para cezasına çevirdi.

İhmalin detayları belli oldu
Mahkeme, doktorun olay gününü detaylandıran gerekçeli kararını açıkladı. Hemşire, Fatma Uraz'ın banyo sonrasında vücudunda oluşan kızarıklıkları fotoğraflayıp doktora gönderdi ve durumu bildirdi. Buna rağmen doktor hastayı görmeye gitmedi, herhangi bir tetkik yaptırmadı ve yaşlı kadını bir sağlık kuruluşuna yönlendirmedi. Uzman raporları, bu ihmalin ölümle doğrudan bağı olduğunu doğruladı.

Cezanın taksitle ödenmesi dikkat çekti
Mahkeme, doktor Naciye S.'yi önce 2 yıl 11 ay hapis cezasına çarptırdı. Ardından sanığın kişiliği ve ekonomik durumunu gerekçe göstererek cezayı 21 bin 200 lira adli para cezasına çevirdi. Üstelik mahkeme, sanığın ödeme güçlüğü çekebileceğini varsayarak bu tutarın 6 eşit taksitle ödenmesine karar verdi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı avukatları ile ailenin avukatı, karara itiraz ederek davayı istinafa taşıdı. Bu itirazlar sonucunda üst mahkemenin nasıl bir karar vereceği merak konusu.
