Havadis | İzmir | İZBAN trenlerinde kapılar artık düğmeyle açılacak

İZBAN trenlerinde kapılar artık düğmeyle açılacak

İzmir'de İZBAN trenlerinde pandemiyle başlayan otomatik kapı dönemi sona eriyor. 1 Temmuz'dan itibaren kapıları yolcular butonla açacak.

İzmir'de İZBAN trenlerinde pandemiyle başlayan otomatik kapı dönemi sona eriyor. 1 Temmuz'dan itibaren kapıları yolcular butonla açacak.

İZBAN trenlerinde kapılar artık düğmeyle açılacak
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

İzmir'de şehir içi ulaşımın ana hatlarından biri olan İZBAN'da yaz aylarıyla birlikte yeni bir dönem başlıyor. Pandemi döneminde hijyen gerekçesiyle kaldırılan butonlu sistem, enerji tasarrufu ve vagon içi konforu artırmak amacıyla geri dönüyor.

Eski sisteme neden dönülüyor

Mevcut otomatik sistemde her durakta tüm kapılar açılıyor. Bu durum vagon içindeki soğuk havanın dışarı kaçmasına neden oluyor. Klimalar havayı tekrar soğutmak için daha fazla enerji harcıyor. 1 Temmuz'dan itibaren sadece inip binen yolcunun olduğu kapılar açılacak. Bu yöntemle hem enerji tasarrufu sağlanacak hem de vagonların içindeki serinlik daha uzun süre korunacak.

Uygulama nasıl çalışacak

Sistemi kullanmak oldukça basit. Tren durağa geldiğinde kapı üzerindeki ışıklar yanacak. Kırmızı ışık kapının henüz açılmaya hazır olmadığını gösteriyor. Yeşil ışığı gördüğünüzde butona dokunup kapıyı açabileceksiniz. Yetkililer, uygulama başlamadan önce tren içinde ve istasyonlarda gerekli bilgilendirmeleri yapacak. Sizce bu uygulama yaz sıcaklarında yolculuğunuzu daha konforlu hale getirecek mi?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız