İzmir Büyükşehir Belediyesi, büyük bir deprem veya afet anında telefon hatlarının kilitlenmesi riskine karşı önlemini aldı. Gümüldür'deki Akkaya Telsiz İstasyonu'nu tamamen şebekeden bağımsız çalışan güneş enerjili bir sisteme dönüştüren belediye, kentin iletişim omurgasını güvenceye aldı.
Güneşsiz günlerde bile kesintisiz enerji
Akkaya Telsiz İstasyonu, 40 kilovat kurulu güneş enerjisi gücüne ve 200 kilovatsaatin üzerinde depolama kapasitesine sahip. Bu sistem sayesinde istasyon, hiç güneş almadığı durumlarda bile dört gün boyunca aralıksız hizmet verebiliyor. 3,4 milyon liralık yatırımla kurulan tesis, şebeke elektriği kesilse dahi telsiz sisteminin çalışmaya devam etmesini sağlıyor.
Afetlerde haberleşme neden kritik
İtfaiye, zabıta ve metro gibi birimlerin kullandığı 6 bin telsiz kullanıcısı, afet anında koordinasyonu bu istasyon üzerinden sağlıyor. 6 Şubat depremlerinde yaşanan iletişim kopukluklarını hatırlatan yetkililer, telsiz sisteminin hayat kurtaran müdahalelerin temelini oluşturduğunu belirtiyor. Ayrıca tesis, güneş enerjisinin yetersiz kaldığı ekstrem durumlar için 15 gün çalışabilen yedek jeneratör desteğiyle de korunuyor.
Peki bu durum seni nasıl etkiler?
İzmir'de yaşanacak bir acil durumda, mobil şebekeler çöktüğünde bile belediyenin acil durum ekipleri birbiriyle haberleşmeye devam edebilecek. Bu altyapı sayesinde itfaiye ve kurtarma ekipleri, koordinasyon kaybı yaşamadan sana veya sevdiklerine daha hızlı ulaşabilecek. İzmir'in diğer noktalarındaki benzer istasyonlar da bu sistemle afetlere karşı daha dirençli hale getiriliyor.