Havadis | İzmir | Kalp ameliyatı sonrası yapılan büyük hata

Kalp ameliyatı sonrası yapılan büyük hata

Bypass veya stent sonrası iyileştiğini düşünerek ilaçları bırakmak hayati risk taşıyor.

Bypass veya stent sonrası iyileştiğini düşünerek ilaçları bırakmak hayati risk taşıyor.

Kalp ameliyatı sonrası yapılan büyük hata
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Kalp hastaları arasında yaygın bir yanılgı var: "Stent takıldı ya da bypass oldum, artık tamamen iyileştim." Ancak doktorlar bu düşüncenin ölümcül sonuçlar doğurabileceği konusunda uyarıyor. Kalp sağlığı uzmanları, operasyonların aslında hastalığı değil, o anki tıkanıklığı gideren bir onarım olduğunu hatırlatıyor.

Operasyon sonrası hayat devam ediyor

Prof. Dr. Abdi Sağcan, kalp hastalıklarının ömür boyu süren kronik bir süreç olduğunu vurguluyor. Bypass ameliyatı, tıkalı damarın etrafından yeni bir yol açarak kan akışını sağlıyor. Fakat bu işlem, damar sertliğinin diğer bölgelerde devam etmesini engellemiyor. Eğer hasta; sigara, yüksek kolesterol ve diyabet gibi risk faktörlerini yönetmezse, yapılan tüm müdahaleler zamanla etkisini yitiriyor.

İlaçları bırakmak riski tetikliyor

Hastaların en sık yaptığı hata, kendini iyi hissettiği an kan sulandırıcıları ve kolesterol ilaçlarını bırakmak. Özellikle stent sonrası bu ilaçları kesmek, damar içinde ani pıhtı oluşumuna yol açabiliyor. Uzmanlar, başarılı bir sonuç için üç altın kuralı şöyle sıralıyor: İlaçların düzenli kullanımı, Akdeniz tipi beslenme ve doktor kontrolünde yapılan düzenli egzersiz. Unutma; operasyon bir son değil, daha sağlıklı bir yaşam için yeni bir başlangıçtır.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız