İzmir’in köklü kulübü Karşıyaka, bugün spor camiasında eşine az rastlanır bir gururu yaşıyor. Kulübün armasına ay-yıldız eklenmesinin üzerinden tam bir asır geçti. Yeşil-kırmızılı camia, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kendilerine bahşettiği bu tarihi emaneti büyük bir coşkuyla kutluyor.
Tarihi ziyaretin detayları
Atatürk, 24 Haziran 1926 tarihinde Karşıyaka Spor Kulübü’nü ziyaret etti. Kulüp yöneticileri, Kurtuluş Savaşı’ndan dönen sporcuların kurduğu takımın İzmir Ligi’nde hiç gol yemeden şampiyon olduğunu anlattı. Bu başarıdan ve kulübün mücadelesinden etkilenen Atatürk, yeşil-kırmızılı armaya ay-yıldız taşıma onurunu verdi. Karşıyaka, Türkiye’de bu nişanı taşıyan tek kulüp olma özelliğini bugün hala koruyor.
Kulübün kutlama mesajı
Yönetim, 100. yıl dolayısıyla hazırladığı özel videoda kulübün kuruluşundan bugüne uzanan süreci paylaştı. "Emanetin 100 Yılı" etiketiyle yapılan açıklamalarda, armadaki ay-yıldızın sadece bir sembol olmadığı vurgulandı. Bu nişan, kulübün Cumhuriyet’e olan bağlılığının ve nesilden nesile aktarılacak olan büyük mirasın en güçlü kanıtı olarak görülüyor. Kulüp, bu gururu gelecek yüzyıllara aynı inançla taşımayı hedefliyor.