Havadis | İzmir | Lezita enerji tasarrufu projesiyle kalite ödülünü kazandı

Lezita enerji tasarrufu projesiyle kalite ödülünü kazandı

Lezita, geliştirdiği enerji takip sistemiyle Türkiye Kalite Derneği’nden altın ödül aldı.

Lezita, geliştirdiği enerji takip sistemiyle Türkiye Kalite Derneği’nden altın ödül aldı.

Lezita enerji tasarrufu projesiyle kalite ödülünü kazandı
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

İzmir merkezli gıda üreticisi Lezita, sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarıyla sektörde dikkat çeken bir başarıya imza attı. Şirket, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından düzenlenen 26. Mükemmelliği Arayış Sempozyumu’nda "Analitik Enerji Yönetimi Projesi" ile ödüle uzandı.

Dijital takip sistemi nasıl çalışıyor

Lezita, kendi mühendislik birikimiyle tesis içindeki enerji ve su tüketimini anlık izleyen bir sistem kurdu. Kritik 15 noktaya yerleştirilen sensörler sayesinde su kaçakları anında tespit ediliyor. Dışarıdan pahalı yazılımlar almak yerine şirket içi kaynaklarla geliştirilen bu dijital altyapı, hem ölçeklenebilir hem de düşük maliyetli olmasıyla öne çıkıyor.

Peki bu değişim ne anlama geliyor

Bu teknolojik dönüşümün en somut çıktısı verimlilik artışı olacak. Lezita, üretimde birim başına elektrik tüketimini yüzde 5 oranında düşürmeyi planlıyor. Çevresel açıdan ise yıllık 3 bin tonluk karbon salımının önüne geçilmesi hedefleniyor. Şirket yönetimi, bu tür verimlilik projelerinin artık üretim kültürlerinin bir parçası haline geldiğini ve benzer adımların süreceğini belirtiyor. Gelecek dönemde bu sistemin daha fazla üretim hattına entegre edilip edilmeyeceği ise merak konusu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız