Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinde enkaz altında kalan Bad-ı Saba Konutları, onlarca insana mezar oldu. Yıkılan A ve C bloklarının sorumluluğuna dair yürütülen hukuki süreçte, gözler şimdi imza atan kamu görevlilerine çevrildi.

İHMAL İDDİASIYLA YARGILANACAKLAR
Savcılık, binanın yapıldığı dönemde zemin etüdünü onaylayan ve yapı ruhsatını düzenleyen Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili A.Ö. ile Müdür Yardımcısı S.B. hakkında dava açtı. İddianamede, sanıkların mevzuata aykırı projelere onay verdiği ve deprem bölgesinde olunduğunu bilmelerine rağmen gerekli denetimleri yapmadıkları vurgulandı. Her iki isim için de 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası talep ediliyor.

DOSYALAR BİRLEŞTİ
Mahkeme, bu yeni dosyayı müteahhit Şahin Avşaroğlu ve diğer sanıkların yargılandığı ana dava ile birleştirdi. Böylece kamu görevlileri de dahil olmak üzere toplam 12 sanık, 30 Haziran'da hakim karşısına çıkacak. Bu gelişme, depremde yıkılan binalarda sorumluluğu olan kamu personeline yönelik yargılamaların kapsamının genişlediğini gösteriyor. Davanın sonucu, benzer ihmallerle yargılanan diğer kamu görevlileri için de emsal teşkil edebilir.