Havadis | Kahramanmaraş | Bad-ı Saba Konutları davasında iki kamu görevlisi için hapis istemi

Bad-ı Saba Konutları davasında iki kamu görevlisi için hapis istemi

Kahramanmaraş'ta 42 kişinin öldüğü konutların yıkımıyla ilgili iki yetkili sanık oldu.

Kahramanmaraş'ta 42 kişinin öldüğü konutların yıkımıyla ilgili iki yetkili sanık oldu.

Bad-ı Saba Konutları davasında iki kamu görevlisi için hapis istemi
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinde enkaz altında kalan Bad-ı Saba Konutları, onlarca insana mezar oldu. Yıkılan A ve C bloklarının sorumluluğuna dair yürütülen hukuki süreçte, gözler şimdi imza atan kamu görevlilerine çevrildi.

Bad-ı Saba Konutları davasında iki kamu görevlisi için hapis istemi

İHMAL İDDİASIYLA YARGILANACAKLAR

Savcılık, binanın yapıldığı dönemde zemin etüdünü onaylayan ve yapı ruhsatını düzenleyen Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili A.Ö. ile Müdür Yardımcısı S.B. hakkında dava açtı. İddianamede, sanıkların mevzuata aykırı projelere onay verdiği ve deprem bölgesinde olunduğunu bilmelerine rağmen gerekli denetimleri yapmadıkları vurgulandı. Her iki isim için de 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası talep ediliyor.

Bad-ı Saba Konutları davasında iki kamu görevlisi için hapis istemi

DOSYALAR BİRLEŞTİ

Mahkeme, bu yeni dosyayı müteahhit Şahin Avşaroğlu ve diğer sanıkların yargılandığı ana dava ile birleştirdi. Böylece kamu görevlileri de dahil olmak üzere toplam 12 sanık, 30 Haziran'da hakim karşısına çıkacak. Bu gelişme, depremde yıkılan binalarda sorumluluğu olan kamu personeline yönelik yargılamaların kapsamının genişlediğini gösteriyor. Davanın sonucu, benzer ihmallerle yargılanan diğer kamu görevlileri için de emsal teşkil edebilir.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız