Kahramanmaraş Ferhuş Mahallesi'nde bulunan büyük bir tekstil fabrikasında 13 Haziran akşamı yangın çıktı. Üretim bandında başlayan alevler kısa sürede tüm binayı sardı. İtfaiye ekipleri 5 saat süren yoğun bir çalışma sonunda yangını kontrol altına aldı.

Yangının çıkış nedeni
Olayla ilgili yapılan teknik incelemeler yangının "Open-End" makinesindeki arızadan kaynaklandığını gösterdi. Teknik aksaklık bir anda fabrikanın üretim kapasitesini yok etti. Günlük 50 ton üretim yapan tesisteki makineler ve binanın büyük bir bölümü kullanılmaz hale geldi. Dumandan etkilenen 3 kişi ise hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı.

Peki bu durum ne anlama geliyor
Hasar tespit çalışmaları sonucunda 17 milyon avroluk devasa bir kayıp ortaya çıktı. En kritik detay ise fabrikanın sigortasının yangından kısa süre önce bitmiş olması. Tesis sahibi sigorta güvencesi olmadan büyük bir mali yıkımla karşı karşıya kaldı. Fabrikanın yeniden üretime geçip geçmeyeceği veya çalışanların durumunun ne olacağı ise şimdilik belirsizliğini koruyor.




