Karabük Teknokent, Orta ve Batı Karadeniz bölgesindeki 8 ilin teknoloji geliştirme bölgesi yöneticilerini ağırladı. Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak'tan gelen temsilciler, teknoloji odaklı kalkınma için ortak bir yol haritası belirlemek üzere bir araya geldi.
Bölgesel ortaklıkların önemi
Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, Anadolu'daki teknokentlerin tek başına hareket etmek yerine ortak projeler üretmesi gerektiğini vurguladı. Sosyal inovasyonun teknokent ekosistemine daha fazla dahil edilmesi gerektiğini belirten Kırışık, başarının ancak istişare ve bilgi paylaşımıyla mümkün olacağını söyledi.
Yeni hedefler ve fırsatlar
Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu, tesisin 2023'ten bu yana yüzde 90 dolulukla çalıştığını hatırlattı. Toplantıda ele alınan Avrupa Birliği destekli projeler ve ortak danışmanlık faaliyetleri, bölgedeki girişimciler için yeni fonlara erişim kapısı açmayı amaçlıyor. Katılımcılar, bu koordinasyonun yerel üretim kapasitesini teknolojiyle büyüteceğine inanıyor.