Havadis | Kastamonu | Kastamonu doğasına bin 200 kınalı keklik bırakıldı

Kastamonu doğasına bin 200 kınalı keklik bırakıldı

Kastamonu’da kene ve zararlılarla biyolojik mücadele için bin 200 kınalı keklik doğaya salındı. Keklikler hem yaban hayatını hem tarımı koruyacak.

Kastamonu’da kene ve zararlılarla biyolojik mücadele için bin 200 kınalı keklik doğaya salındı. Keklikler hem yaban hayatını hem tarımı koruyacak.

Kastamonu doğasına bin 200 kınalı keklik bırakıldı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Kastamonu Doğa Koruma ve Milli Parklar ekipleri, bölgedeki ekolojik dengeyi güçlendirmek için önemli bir adım attı. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından temin edilen bin 200 kınalı keklik, özel olarak belirlenen ve avın yasak olduğu alanlarda doğaya bırakıldı.

Keklikler neden salındı

Bu çalışma sadece yaban hayatını desteklemekle kalmıyor, aynı zamanda köylülerin en büyük sorunlarından biri olan kene ve diğer yabani böcek türleriyle de savaşıyor. Özellikle Hacımuharrem köyü sakinleri, bölgedeki böcek yoğunluğu nedeniyle Bakanlıktan bu desteği talep etmişti. Uzmanlar, kekliklerin doğal yaşamda zararlıları tüketerek kimyasal ilaç kullanımına gerek kalmadan biyolojik bir kalkan oluşturacağını belirtiyor.

Peki bu ne anlama geliyor

Kastamonu'nun merkez köylerinin yanı sıra İhsangazi ve Hanönü ilçelerinde de gerçekleştirilen bu uygulama, tarımsal alanlardaki zararlı popülasyonunu dengede tutmayı hedefliyor. Keklikler avlanmadıkları sürece bölgedeki ekosistemin bir parçası olarak kene başta olmak üzere birçok zararlıyı baskılayacak. Doğa Koruma ve Milli Parklar 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, kekliklerin bölgedeki biyolojik mücadeleye doğrudan katkı sağlayacağını vurguladı. Ekipler, önümüzdeki dönemde benzer alanlarda popülasyon gözlemlerine devam edecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız