Kastamonu'da 2025-2026 eğitim öğretim yılı resmen sona erdi. Şehir genelindeki tüm okullarda 52 bin 407 öğrenci karnelerini alarak uzun bir tatil dönemine adım attı. Ceritoğlu İlkokulu ve Ortaokulu'nda düzenlenen törenle birlikte öğrenciler yaz coşkusunu yaşadı.
Eğitimde saygı vurgusu
Törende konuşan Kastamonu Valisi Meftun Dallı, akademik başarının ötesinde okul iklimine dikkat çekti. Vali Dallı, öğretmen ve öğrenci arasındaki saygı bağının zayıfladığını belirterek bu durumun toplumsal sorunları tetiklediğini söyledi. Saygı kültürünün yeniden güçlendirilmesi gerektiğini savunan Dallı, eğitimin ancak bu bağ korunursa amacına ulaşabileceğini ifade etti.
Başarılı bir yılın özeti
İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çok yönlü bir eğitim yılı geçirdiklerini belirtti. Gümüş, yıl boyunca akademik çalışmaların yanı sıra sportif, sanatsal ve teknolojik etkinliklerle öğrencilerin gelişimini desteklediklerini vurguladı. Tören, öğrencilere karnelerinin dağıtılmasıyla sona erdi. Şimdi ise öğrenciler için yaklaşık üç ay sürecek olan yaz tatili süreci başladı.