Kastamonu'da Sultan 2. Bayezid Vakfı'nın mirası olan 530 yıllık gelenek, bugün ihtiyaç sahibi ve yetim çocuklar için yeniden hayat buldu. Şehirde düzenlenen büyük organizasyonla 25 çocuk sünnet ettirilirken, aileler ve çocuklar gün boyu süren etkinliklerle unutulmaz anlar yaşadı.
Konvoy eşliğinde şehir turu
Kışla Parkı'ndan başlayan etkinlik, renkli görüntülere sahne oldu. Emniyet ekipleri, off-road araçları, motosikletler ve klasik arabalardan oluşan dev bir konvoy oluşturuldu. Mehteran marşları eşliğinde şehir turu atan çocuklar, Cumhuriyet Meydanı'ndaki anıtlar önünde hatıra fotoğrafları çektirdi.
Geleneksel dayanışma sürüyor
Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi'nde yapılan duaların ardından çocuklara kınaları yakıldı ve altın hediye edildi. Mesire alanında devam eden şenlikte çocuklar doyasıya eğlenirken, hayırseverlerin desteğiyle alınan bisikletler ve çeşitli hediyeler sahiplerine ulaştırıldı. Vakıf yetkilileri, paylaşma ve kardeşliğin simgesi olan bu geleneği gelecek yıllarda da yaşatmaya kararlı olduklarını vurguladı.