Muharrem ayının manevi atmosferi Kastamonu sokaklarını sardı. Hem merkezde hem de çevre ilçelerde kurulan stantlarda vatandaşlar, asırlardır süren paylaşma geleneğine ortak oldu.
Yüzyıllar öncesinden gelen gelenek
Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürlüğü, Sultan 3. Ahmed döneminden kalan Emetullah Hanım Vakfı'nın geleneğini sürdürdü. Nasrullah Meydanı’nda cuma namazı çıkışı dualarla dağıtılan aşureler, vatandaşlardan büyük ilgi gördü. Bölge Müdürü Halil Alper, Kastamonu, Zonguldak, Bartın ve Karabük genelinde toplam 6 bin 500 kişiye ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.
İlçelerdeki paylaşma sofrası
Sadece merkezle sınırlı kalmayan etkinlikler Tosya ve Taşköprü'de de devam etti. Tosya Belediyesi 3 bin kişilik aşureyi kısa sürede vatandaşlarla buluştururken, Taşköprü’de ise kaymakamlık ve belediye iş birliğiyle Cumhuriyet Meydanı'nda ikramlar yapıldı. Yerel yöneticiler, bu etkinliğin birlik ve beraberliği pekiştirdiğini vurguladı.