Havadis | Kastamonu | Kastamonu'da aşure bereketi sokaklara taştı

Kastamonu'da aşure bereketi sokaklara taştı

Muharrem ayı nedeniyle Kastamonu genelinde binlerce kişiye aşure dağıtıldı. Tarihi vakıf geleneği yaşatıldı.

Muharrem ayı nedeniyle Kastamonu genelinde binlerce kişiye aşure dağıtıldı. Tarihi vakıf geleneği yaşatıldı.

Kastamonu'da aşure bereketi sokaklara taştı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Muharrem ayının manevi atmosferi Kastamonu sokaklarını sardı. Hem merkezde hem de çevre ilçelerde kurulan stantlarda vatandaşlar, asırlardır süren paylaşma geleneğine ortak oldu.

Yüzyıllar öncesinden gelen gelenek

Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürlüğü, Sultan 3. Ahmed döneminden kalan Emetullah Hanım Vakfı'nın geleneğini sürdürdü. Nasrullah Meydanı’nda cuma namazı çıkışı dualarla dağıtılan aşureler, vatandaşlardan büyük ilgi gördü. Bölge Müdürü Halil Alper, Kastamonu, Zonguldak, Bartın ve Karabük genelinde toplam 6 bin 500 kişiye ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.

İlçelerdeki paylaşma sofrası

Sadece merkezle sınırlı kalmayan etkinlikler Tosya ve Taşköprü'de de devam etti. Tosya Belediyesi 3 bin kişilik aşureyi kısa sürede vatandaşlarla buluştururken, Taşköprü’de ise kaymakamlık ve belediye iş birliğiyle Cumhuriyet Meydanı'nda ikramlar yapıldı. Yerel yöneticiler, bu etkinliğin birlik ve beraberliği pekiştirdiğini vurguladı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız