Matematik derslerini kara tahtadan alıp dijital dünyanın imkanlarıyla buluşturmak için yeni bir adım atıldı. Kastamonu Üniversitesi, Türkiye'nin dört bir yanından gelen öğretmenleri bir araya getirerek teknolojinin sınıfta nasıl daha verimli kullanılacağını masaya yatırdı.
TEKNOLOJİYİ SINIFA TAŞIMA ZAMANI
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, TÜBİTAK destekli proje kapsamında 24 ortaokul matematik öğretmenini ağırladı. Beş gün süren yoğun programda öğretmenler; yapay zeka destekli öğretim yöntemleri, dijital oyunlaştırma ve matematiksel modelleme gibi güncel teknikleri uygulamalı olarak öğrendi. Artık GeoGebra gibi yazılımlar ve sanal araçlar, bu öğretmenlerin sınıf içi araç çantasına eklendi. Bu eğitimler, öğretmenlerin öğrencileri derse daha fazla dahil etmesini sağlayacak.
ÖĞRETMENLER ARASI DENEYİM KÖPRÜSÜ
Proje sadece teknoloji eğitimiyle sınırlı kalmadı. Farklı şehirlerden gelen eğitimciler, mesleki deneyimlerini birbirleriyle paylaşma fırsatı buldu. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar, bu çalışmanın üniversite ile toplum arasındaki bağı güçlendirdiğini vurguladı. Öğretmenler aldıkları eğitimle, dijital dünyaya doğan öğrencilerin dilinden daha iyi anlamayı ve karmaşık problemleri görselleştirerek anlatmayı hedefliyor. Program sonunda katılımcılara belgeleri teslim edildi.