Kastamonu’nun Tosya ilçesi, bu yıl bahar yağmurları nedeniyle geciken çeltik ekim sezonunu yaşıyor. Yaklaşık 8 bin dekar alanda hummalı bir çalışma sürerken, tarlaların değişmez misafirleri olan leylekler de mesaiye başladı.
DOĞAL TEMİZLİK SÜRECİ
Çiftçiler tarlayı sürmeye başladığında leylekler hemen yanı başlarında bitiyor. Toprak havalandıkça ortaya çıkan solucan ve böcekleri toplayan leylekler, aynı zamanda kuluçka dönemindeki yavrularını beslemek için yoğun bir çaba harcıyor. Üreticiler, leyleklerin tarladaki böcekleri temizlemesinin, meşhur Sarıkılçık pirincinin lezzetine ve doğanın dengesine olumlu yansıdığı görüşünde.
PEKİ BU DURUM ÜRETİCİYİ NASIL ETKİLİYOR
Leyleklerin tarlada dolaşması çiftçiler için genel olarak memnuniyet verici bir manzara sunuyor. Üreticiler, kuşların bazen tarladaki su kanallarında küçük delikler açtığını ancak bunun dışında çeltiğe zarar vermediklerini belirtiyor. Doğal bir döngünün parçası olan bu süreç, hem görsel bir şölen oluşturuyor hem de kimyasal müdahaleye gerek kalmadan zararlılarla mücadele edilmesini sağlıyor. Önümüzdeki günlerde yavruların büyümesiyle birlikte tarlalardaki leylek nüfusunun da hareketlenmesi bekleniyor.