Kayseri Organize Sanayi Bölgesi yönetimi, bölgedeki işletmelerin nakit akışını rahatlatmak adına yeni bir ödeme modeli geliştirdi. Özellikle elektrik, su ve doğalgaz faturalarındaki gecikme faizlerinden bunalan sanayiciler için dijital bir çözüm sunuldu.
NAKİT SIKINTISI NASIL ÇÖZÜLECEK
Kayseri OSB Başkanı Mehmet Yalçın, yasal faiz yükünün sanayicileri zorladığını belirterek bankalarla masaya oturduklarını açıkladı. Halk Bankası ve Kuveyt Türk ile varılan anlaşma sayesinde, sanayiciler artık faturalarını internet üzerinden taksitlendirebilecek. OSB’nin kendi web sitesindeki Sanal POS sistemi üzerinden yapılan bu işlemlerde 12 aya varan vade imkanı sunuluyor.
BU GELİŞME SANAYİCİYİ NASIL ETKİLER
İşletmeler, yüksek tutarlı enerji faturalarını tek seferde ödemek yerine taksitlere bölerek nakit dengelerini koruyabilecek. Bu sayede hem yasal gecikme faizlerinden kurtulacaklar hem de işletme sermayelerini daha verimli kullanabilecekler. Sistem şu an kullanıma açıldı, ilerleyen dönemlerde farklı bankaların da bu sisteme dahil edilmesi hedefleniyor.