Kayseri’de okulların kapanmasına sayılı günler kala, öğrenciler Millet Bahçesi’nde buluştu. Yeşilay ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü, "Uçurtmanı Göğe, Bağımlılığı Geride Bırak" sloganıyla bu yıl üçüncüsü yapılan etkinlikte bir araya geldi. Yaklaşık 800 öğrenci, dijital dünyadan uzaklaşıp açık havada keyifli vakit geçirdi.
Bağımlılığa karşı oyun ve etkinlik
İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, çocukların ekran bağımlılığından korunması gerektiğini vurguladı. Dijitalleşmenin çocuklar üzerinde yarattığı yalnızlaşmaya dikkat çeken Esen, çocukların oyunla öğrenmesi için parkların ve açık alanların önemli olduğunu belirtti. Etkinlik, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilan edilen "Etkinlik Haftası" kapsamında gerçekleştirildi.
Gelecek yıllara taşınan gelenek
Müdür Esen, bu tür organizasyonların sadece bir eğlence değil, bir farkındalık projesi olduğunu ifade etti. Çocukları esaret altına alan her türlü zararlı alışkanlıktan korumayı hedeflediklerini belirten Esen, bu etkinliği önümüzdeki yıllarda çok daha geniş katılımlarla sürdürmeyi planladıklarını söyledi. Yeşilay tarafından ücretsiz dağıtılan uçurtmalarla öğrenciler, tatil öncesi moral depoladı.