Havadis | Kayseri | Kayseri’de asırlık gelenek bozulmadı

Kayseri’de asırlık gelenek bozulmadı

Nasrullahzade Vakfı, Cumhuriyet Meydanı’nda 40 bin kişilik aşure ikram etti. Yüzyıllardır süren bu gelenek vatandaşlardan yoğun ilgi gördü.

Nasrullahzade Vakfı, Cumhuriyet Meydanı’nda 40 bin kişilik aşure ikram etti. Yüzyıllardır süren bu gelenek vatandaşlardan yoğun ilgi gördü.

Kayseri’de asırlık gelenek bozulmadı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Kayseri’de Muharrem ayı geleneği, bu yıl da Cumhuriyet Meydanı’nda kurulan stantlarla yaşatıldı. 442 yıllık bir tarihe sahip olan Nasrullahzade Vakfı, Vakıflar Bölge Müdürlüğü ile iş birliği yaparak on binlerce vatandaşa aşure dağıttı.

40 bin kişilik büyük ikram

Bürüngüz Cami önünde gerçekleşen etkinlikte, duaların ardından vatandaşlara aşure ikramı yapıldı. Vakıf çalışanı Mehmet Soyaslan, 584 yılından beri devam eden bu köklü geleneği modern dönemde de aynı titizlikle sürdürdüklerini belirtti. 40 bin kişilik hazırlanan aşureler, gün boyu meydanda bulunanlara ulaştırıldı.

Cuma namazı çıkışı devam edecek

Aşure dağıtımı sadece meydanla sınırlı kalmıyor. Yarın Hunat, Cami Kebir ve Bürüngüz Camilerinde cuma namazı sonrasında da ikramlar sürecek. Vakıflar Bölge Müdürü Murat Seçilir’in de katıldığı etkinlik, Kayserililerin yoğun ilgisiyle karşılandı. Şehrin merkezindeki bu buluşma, tarihi vakıf kültürünün günlük hayatın bir parçası olarak yaşamaya devam ettiğini gösteriyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız