Havadis | Kayseri | Kayseri’de belediye kendi elektriğini güneşten üretecek

Kayseri’de belediye kendi elektriğini güneşten üretecek

Kocasinan Belediyesi kurduğu dev güneş enerjisi santraliyle tüm tesislerinin elektriğini karşılayacak.

Kocasinan Belediyesi kurduğu dev güneş enerjisi santraliyle tüm tesislerinin elektriğini karşılayacak.

Kayseri’de belediye kendi elektriğini güneşten üretecek
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Kocasinan Belediyesi, Cırgalan Mahallesi’nde 104 bin metrekarelik alanda dev bir güneş enerjisi santrali kuruyor. Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, tesis inşaatını yerinde inceleyerek projenin son aşamaya geldiğini duyurdu.

Güneşten gelen tasarruf

Belediye, 6,4 megavat kapasiteli bu santral sayesinde tüm sosyal tesislerinin, atölyelerinin ve asfalt üretim merkezlerinin elektrik ihtiyacını tamamen kendisi karşılayacak. Temmuz ayı sonunda devreye girecek sistemle, dışarıdan elektrik satın alma devri kapanıyor. Üretilen enerji doğrudan belediye bütçesinde kalacak.

Hizmet olarak geri dönecek

Başkan Çolakbayrakdar, bu projenin sadece bir elektrik üretimi olmadığını, aynı zamanda bir tasarruf hamlesi olduğunu vurguluyor. Elektrik faturasına gitmeyecek olan para, Kayseri halkına yeni hizmet ve yatırım olarak yansıyacak. Ayrıca belediye, gelecekte araç filosunu da güneş enerjisiyle çalışacak şekilde dönüştürmeyi hedefliyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız