Kocasinan Belediyesi, Cırgalan Mahallesi’nde 104 bin metrekarelik alanda dev bir güneş enerjisi santrali kuruyor. Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, tesis inşaatını yerinde inceleyerek projenin son aşamaya geldiğini duyurdu.
Güneşten gelen tasarruf
Belediye, 6,4 megavat kapasiteli bu santral sayesinde tüm sosyal tesislerinin, atölyelerinin ve asfalt üretim merkezlerinin elektrik ihtiyacını tamamen kendisi karşılayacak. Temmuz ayı sonunda devreye girecek sistemle, dışarıdan elektrik satın alma devri kapanıyor. Üretilen enerji doğrudan belediye bütçesinde kalacak.
Hizmet olarak geri dönecek
Başkan Çolakbayrakdar, bu projenin sadece bir elektrik üretimi olmadığını, aynı zamanda bir tasarruf hamlesi olduğunu vurguluyor. Elektrik faturasına gitmeyecek olan para, Kayseri halkına yeni hizmet ve yatırım olarak yansıyacak. Ayrıca belediye, gelecekte araç filosunu da güneş enerjisiyle çalışacak şekilde dönüştürmeyi hedefliyor.