Havadis | Kayseri | Kayserili öğrenciler ulaşımda bisikleti seçiyor

Kayserili öğrenciler ulaşımda bisikleti seçiyor

Kayseri’de öğrenciler KAYBİS ile günde iki kez ücretsiz bisiklet sürüyor. Sistem, hem bütçeyi koruyor hem de şehir içi ulaşımı kolaylaştırıyor.

Kayseri’de öğrenciler KAYBİS ile günde iki kez ücretsiz bisiklet sürüyor. Sistem, hem bütçeyi koruyor hem de şehir içi ulaşımı kolaylaştırıyor.

Kayserili öğrenciler ulaşımda bisikleti seçiyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Kayseri’de toplu taşıma trafiğinden sıkılan öğrenciler, çözüm olarak bisiklet paylaşım sistemini benimsiyor. Şehrin dört bir yanındaki istasyonlar, özellikle yaz döneminde gençlerin rotası haline geldi.

Sistem nasıl çalışıyor

Kayseri Büyükşehir Belediyesi, şehre 96 farklı noktada bin adet bisiklet yerleştirdi. Öğrenciler, "Öğrenci Dostu Şehir" vizyonu kapsamında her gün iki defa 30’ar dakika ücretsiz sürüş hakkına sahip. Diğer vatandaşlar ise günde bir kez 15 dakikalık ücretsiz kullanım yapabiliyor. Paybis uygulaması üzerinden bisikletlerin yerini harita üzerinde görebiliyor ve hızlıca kiralayabiliyorsunuz.

Bütçenize ve sağlığınıza katkısı

Otobüs veya dolmuş beklemek yerine kampüslere, millet bahçesine veya sosyal alanlara bisikletle ulaşmak hem zamandan tasarruf ettiriyor hem de spor yapmanızı sağlıyor. Özellikle sıcak havalarda toplu taşımadaki yoğunluktan kaçmak isteyenler için sürdürülebilir bir alternatif sunuyor. Şehir yönetimi, bisiklet kültürünü yaygınlaştırmak için altyapı yatırımlarına ve istasyon sayısını artırmaya devam ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız