Havadis | Kayseri | Sivas sanayisinde karbon dönemi başladı

Sivas sanayisinde karbon dönemi başladı

STSO ve ORAN iş birliğiyle mermerden metale kadar farklı sektörlerden 8 pilot işletme, üretim süreçlerini yeşil enerjiye göre yeniden düzenledi.

STSO ve ORAN iş birliğiyle mermerden metale kadar farklı sektörlerden 8 pilot işletme, üretim süreçlerini yeşil enerjiye göre yeniden düzenledi.

Sivas sanayisinde karbon dönemi başladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Sivas imalat sanayisi küresel ticaretin yeni kurallarına ayak uydurmak için büyük bir değişime hazırlanıyor. STSO ve ORAN iş birliğiyle mermerden metale kadar farklı sektörlerden 8 pilot işletme, üretim süreçlerini yeşil enerjiye göre yeniden düzenledi.

Dönüşümün ilk adımları atıldı

Proje kapsamında 8 fabrikanın karbon ayak izi envanteri çıkarıldı. Uzmanlar bu işletmelerin toplam 7 bin 43 ton karbondioksit salınımı yaptığını belirledi. Fabrikalara uluslararası geçerliliği olan ISO 14064-1 standardında raporlar hazırlandı. Çalışanlara emisyon hesaplama eğitimleri verildi.

Hedef yüzde 50 emisyon azaltımı

İşletmeler 2030 yılına kadar salınımı yüzde 35 ile 50 arasında düşürmeyi hedefliyor. Bu hedefe ulaşmak için güneş enerjisi yatırımları artacak, yakıt sistemleri modernize edilecek ve yeşil elektriğe geçilecek. Bu adımlar Avrupa Yeşil Mutabakatı'na uyum sağlayarak Sivaslı üreticilerin ihracattaki rekabet gücünü korumasını sağlayacak. Bakanlık desteklerinden faydalanmak için hazırlıklar ise sürüyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız