Çoğu insan biten kalemlerini doğrudan çöpe atar. Ancak Asiye Elküse, 3 yaşından beri kullandığı kalemleri atmak yerine biriktirmeyi tercih etti. 13 yılın sonunda elindeki yüzlerce kalem, sabırla işlenerek minyatür bir eve dönüştü.
Emek ve sabrın ürünü
Kilis Ekrem Çetin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi olan Asiye, İslam’ın kaleme verdiği değerden ilham aldığını söylüyor. Küçük parçaların birleşerek büyük bir yapı oluşturabildiğini göstermek isteyen genç öğrenci, bu süreçte doğayı korumanın önemini de bizzat deneyimledi. Asiye'ye göre, hiçbir atık aslında çöp değil, sadece doğru şekilde değerlendirilmeyi bekleyen bir malzeme.
Geri dönüşüm için örnek
Kimya öğretmeni Gülcan Aydoğdu, öğrencisinin ortaya koyduğu bu eseri bir geri dönüşüm başarısı olarak tanımlıyor. Kalemlerin tüketilip atılması yerine yaratıcı bir şekilde yeniden kullanılması, çocuklara eşyaların kıymetini öğretiyor. Bu proje, hem temiz bir dünya için bireysel farkındalık yaratıyor hem de atıkların sanata dönüşebileceğini kanıtlıyor. Önümüzdeki günlerde bu çalışmanın okul bünyesinde diğer öğrencilere de ilham vermesi bekleniyor.