Yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangını riski Türkiye genelinde olduğu gibi Kilis’te de alarm seviyesini yükseltti. Polateli’ndeki ormanlık alanlarda devriye gezen jandarma ekipleri, olası bir felaketin önüne geçmek için denetimlerini sıkılaştırdı.
Denetimlerin detayları
İlçe Jandarma Komutanlığı ekipleri, ormanlık bölgeleri adım adım kontrol etti. Yapılan kontrollerde herhangi bir yangın belirtisine veya yasa dışı ateşe rastlanmadı. Ekipler, ormanları koruma amacıyla denetimlerini aralıksız sürdüreceklerini vurguladı.
Vatandaşa düşen görev
Jandarma, piknikçileri ve bölge sakinlerini ateş yakmamaları konusunda sert bir dille uyardı. Sigara izmariti veya cam kırığı gibi ufak bir dikkatsizliğin büyük bir ormanı küle çevirebileceğini hatırlattı. Senin de ormanlık bir alanda gördüğün şüpheli bir durumda vakit kaybetmeden yetkililere haber vermen, olası bir felaketi daha başlamadan bitirebilir.