Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan Hünkar Üst Geçidi'nde çekilen görüntüler, kamu malına verilen zararı bir kez daha gözler önüne serdi. Asansörü bekleyen vatandaşların hakkını gasp eden ve çevreyi çöplüğe çeviren grup, sosyal medyada tepki topladı.
Asansör önünde keyif yaptılar
Dört kişilik bir grup, akşam saatlerinde üst geçitteki asansörün girişini tamamen kapattı. Burayı adeta özel oturma alanına çeviren şahıslar, yedikleri çekirdeklerin kabuklarını da yerlere saçtı. Vatandaşların ulaşımını zorlaştıran grup, çevredeki vatandaşların huzurunu kaçırdı.
Kullanım hakkını kısıtlıyorlar
Belediye, yaşlıların, hamilelerin ve engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmak için bu asansörleri kullanıma sunuyor. Ancak bu tür sorumsuz davranışlar, asansöre gerçekten ihtiyacı olan kişilerin ulaşımını engelliyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, vatandaşları ortak kullanım alanlarını temiz tutmaya ve kamu malına zarar vermemeye davet etti. İlgili ekipler, bölgede temizlik çalışması yürüterek alanı yeniden kullanıma hazır hale getirdi.