Havadis | Kocaeli | İzmit Kent Ormanı'nda yangın riskine karşı temizlik operasyonu

İzmit Kent Ormanı'nda yangın riskine karşı temizlik operasyonu

Kocaeli'de gönüllüler orman yangınlarını önlemek için sahaya indi. Ekipler yangına davetiye çıkaran cam ve plastik atıkları tek tek topladı.

Kocaeli'de gönüllüler orman yangınlarını önlemek için sahaya indi. Ekipler yangına davetiye çıkaran cam ve plastik atıkları tek tek topladı.

İzmit Kent Ormanı'nda yangın riskine karşı temizlik operasyonu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangını riski Türkiye genelinde olduğu gibi Kocaeli'de de alarm veriyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve gönüllüler, "Yanmadan Tedbir Al" sloganıyla İzmit Kent Ormanı'nda bir araya gelerek kapsamlı bir temizlik çalışması yürüttü.

Yangın riski nasıl önlenir

Uzmanlar orman yangınlarının yüzde 95 gibi çok yüksek bir oranda insan hatasından kaynaklandığını hatırlatıyor. Bugün toplanan cam şişeler ve plastik atıklar, güneş ışınlarını odaklayarak mercek etkisi yaratabiliyor ve kuru otları tutuşturarak büyük bir felakete yol açabiliyor. Etkinlikteki gönüllüler, sadece çöp toplamayı değil, vatandaşlarda "doğaya atık bırakmama" bilinci oluşturmayı hedefliyor.

Bundan sonra ne olacak

Sıcaklıklar yükseldikçe ormanlık alanlardaki risk de artmaya devam edecek. Yetkililer, küçük bir ihmalin bile binlerce ağacı ve canlıyı yok edebileceği konusunda uyarıyor. Bundan sonraki süreçte piknik alanlarında ve orman girişlerinde denetimlerin sıkılaşması, vatandaşların ise doğaya karşı daha sorumlu davranması bekleniyor. Sen de ormana gittiğinde geride hiçbir atık bırakmayarak bu felaketlerin önüne geçebilirsin.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız