Havadis | Kocaeli | Kocaeli’de çiftçinin yem maliyeti hibeyle düştü

Kocaeli’de çiftçinin yem maliyeti hibeyle düştü

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yüzde 75 hibe desteğiyle süt otu tohumu dağıttı. Bu destek sayesinde çiftçinin üretim maliyetleri azaldı, verim yükseldi.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yüzde 75 hibe desteğiyle süt otu tohumu dağıttı. Bu destek sayesinde çiftçinin üretim maliyetleri azaldı, verim yükseldi.

Kocaeli’de çiftçinin yem maliyeti hibeyle düştü
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Kocaeli’deki üreticiler, hayvancılıkta en büyük gider kalemi olan yem maliyetini yeni bir destekle aşağı çekti. Büyükşehir Belediyesi, "Yem Bitkisi Destekleme Projesi" kapsamında tohum maliyetinin büyük kısmını üstlenerek çiftçinin üzerindeki yükü hafifletti. Sahada uygulanan bu model, sadece maliyeti düşürmekle kalmadı, aynı zamanda hayvanların beslenme kalitesini de artırdı.

Tohum desteği nasıl kazandırdı

İzmit’te hayvancılık yapan üretici Ahmet Uzun, hibeyle gelen süt otu tohumlarının bütçesine doğrudan yansıdığını söylüyor. Uzun, kaliteli yeme yüzde 80 daha uygun maliyetle ulaştıklarını ve bunun süt ile et verimini doğrudan artırdığını belirtiyor. Hayvanlar daha kaliteli beslendiği için üreticinin cebinden çıkan para azalırken, tarladan alınan verim yükseliyor.

Ekipman desteği iş yükünü azalttı

Belediye sadece tohum vermekle kalmıyor, sahada balya makineleri gibi teknik ekipman desteği de sağlıyor. Eskiden çok daha fazla emek ve zaman harcayan üreticiler, şimdi makineler sayesinde kısa sürede hasadı tamamlıyor. İş gücünden sağlanan bu tasarruf, çiftçinin üretim motivasyonunu artırırken, yerel tarımın sürdürülebilirliğini de güçlendiriyor. Bu modelin önümüzdeki dönemde daha fazla üreticiye ulaşıp ulaşmayacağı merak konusu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız