Kocaeli’de trafikten men edilen veya hacizli olduğu için bağlanan yüzlerce araç, yıllardır otoparklarda bekliyor. Sahiplerinin teslim almadığı araçlar zamanla çürüyerek otoparkları adeta birer araç mezarlığına dönüştürdü. İşletmeciler, yer sıkıntısı ve sorumluluk yükü altında ezildiklerini belirterek çözüm bekliyor.
OTOPARKLARDA BİRİKEN BİNLERCE ARAÇ
Yediemin otopark işletmecisi Şehmuz Günaytan, tesislerinde 200’den fazla otomobil ve 600’e yakın motosikletin yıllardır beklediğini ifade ediyor. Bu araçların yüzde 30’unun çeyrek asırdır aynı noktada durduğunu söyleyen Günaytan, "Motosikletlerin çoğu yasal cezaları araç değerini aştığı için sahipleri tarafından terk ediliyor. Biz de bu mesuliyetin altında kalıyoruz" diyor.
SAHİPLERİNE "ÜÇÜNE BEŞİNE BAKMAYIN" ÇAĞRISI
İşletmeciler, araçların bir an önce otoparktan çıkması için sahiplerine "üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz" mesajı veriyor. Uzun süre bekleyen araçlar için yüksek otopark ücreti talep etmeyeceklerini belirten işletme sahipleri, devletin de bu süreci hızlandırmasını bekliyor. Eğer araçlar kısa sürede teslim alınmazsa, hem işletmeciler hem de sahipleri için süreç daha da içinden çıkılmaz bir hal almaya devam edecek.