Konya'nın Akşehir ilçesinde üreticiler, coğrafi işaretli ürünlerinin hasadına büyük bir coşkuyla başladı. Gölçayır Mahallesi'ndeki etkinlikte bir araya gelen çiftçiler ve yetkililer, hem mahsullerini topladı hem de en kaliteli kirazı seçmek için yarıştı.
Hasat şenliği
İlçe Tarım ve Orman Müdürü Halil İbrahim Önder, Akşehir'in 15 bin dekarlık alanda kiraz yetiştirdiğini vurguladı. Aroması ve dayanıklılığıyla bilinen bu ürünler, sadece taze tüketilmiyor; dondurulmuş veya kurutulmuş olarak da dünyanın 33 farklı noktasına gönderiliyor. Bu ihracat hacmi, hem bölge ekonomisini canlı tutuyor hem de yerli üreticinin emeğinin karşılığını almasını sağlıyor.
Bundan sonra ne olacak
İl Tarım ve Orman Müdürü Duran Seçen, kaliteli üretimi artırmak ve ihracat kapılarını daha fazla genişletmek için çalışmaların süreceğini belirtti. Bu sezon beklenen 25 bin tonluk rekoltenin, uluslararası pazarlardaki payı ne kadar artıracağını önümüzdeki aylarda ihracat rakamları netleştirecek. Üreticiler ise şimdi hasat döneminin verimli geçmesini bekliyor.