Havadis | Konya | Beyşehir Gölü'nde balık avına cetvelli denetim geldi

Beyşehir Gölü'nde balık avına cetvelli denetim geldi

Beyşehir'de av sezonuyla birlikte ekipler göle indi. Tutulan balıkların boyu yasal sınırlara uygun değilse satışına izin verilmiyor.

Beyşehir'de av sezonuyla birlikte ekipler göle indi. Tutulan balıkların boyu yasal sınırlara uygun değilse satışına izin verilmiyor.

Beyşehir Gölü'nde balık avına cetvelli denetim geldi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Beyşehir Gölü'nde 16 Haziran itibarıyla av yasağı kalktı ve tekneler yeniden suya indi. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, göldeki balık popülasyonunu korumak için denetimlerini artırdı. Ekipler, sadece tekneleri değil, balıkların satıldığı tesisleri de tek tek kontrol ediyor.

Sıkı denetimler başladı

Av ekipleri, gölden çıkan balıkları cetvelle ölçüyor. Sazan balığı için 40, sudak ve kadife sazanı için 26, tatlı su kefali için ise 20 santimetrelik yasal sınır var. Bu boyun altındaki balıkların avlanması veya satılması yasak. Görevliler, balıkçıların ruhsatlarını incelerken kuralları hatırlatmayı da ihmal etmiyor.

Balıkçılık geleceği kurtaracak

Yetkililer, göldeki balık neslinin devamı için bu ölçülere uyulmasının şart olduğunu vurguluyor. Balık alırken boylarına dikkat etmen, küçük balıkların satılmasını engellemek adına önemli. Kurallara uymayanlar için yasal süreç işleyecek. Ekiplerin göl çevresindeki mesaisi sezon boyunca aralıksız devam edecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız