Konya’da yarım asırdır elektronik tamirciliği yapan 67 yaşındaki Abdurrahim Ceviz, antika eşyaların çöpe gitmesine gönlü razı olmayanlardan. 1972 yılında başladığı mesleğini bugün ilk günkü heyecanıyla sürdüren Ceviz, gramofonlardan makaralı teyplere kadar pek çok nostaljik cihazı titizlikle onarıyor.
Geçmişe açılan kapı
Abdurrahim Ceviz, bugün 80 ile 100 yıl arasında değişen lambalı radyoları orijinal dokusuna sadık kalarak restore ediyor. Ahşap kasaları elden geçirilen ve eksik parçaları tamamlanan cihazlar, usta ellerde yeniden çalışır hale geliyor. Antika eşyalara artan ilgiyle birlikte, pek çok kişi elindeki eski cihazları çöpe atmak yerine tamir ettirmek için Ceviz’in kapısını çalıyor.
Zanaatın geleceği
Ceviz, mesleğini sadece kendiyle sınırlı tutmuyor. Yanında yetişen torunları ve çıraklık eğitimi merkezlerinden gelen gençlerle bilgisini yeni nesle aktarıyor. Eski cihazların içindeki lambaları ve mekanik aksamları tek tek bulup takan usta, bu cihazların sadece birer eşya değil, yaşanmışlık dolu birer anı olduğunun altını çiziyor. Gelecekte bu cihazların tamamen yok olmaması için devletin sunduğu çıraklık okulu imkanlarını da desteklediğini belirtiyor.