Konya'da yazın gelmesiyle birlikte hava sıcaklıkları yükseldi. Bu durum, özellikle çöp konteynerlerinde bakteri, kötü koku ve haşere üremesi gibi sorunları beraberinde getirdi. Meram Belediyesi, halk sağlığını korumak ve yaşam alanlarını daha konforlu hale getirmek için temizlik mesaisini sıklaştırdı.
Konteynerlerdeki hijyen çalışmaları
Belediye ekipleri, özel yıkama araçlarını kullanarak ilçedeki yer altı ve yer üstü tüm konteynerleri tek tek temizliyor. Basınçlı su, köpük ve özel çevre dostu dezenfektanlar kullanılarak konteynerlerin iç ve dış yüzeyleri kirlerden arındırılıyor. Uygulanan özel solüsyonlar, yazın en sıcak günlerinde bile kötü koku oluşumunun önüne geçmeyi hedefliyor.
Sürece vatandaşın katkısı bekleniyor
Temizlik İşleri Müdürlüğü, yaz boyunca devam edecek bu operasyonun başarısı için vatandaşlardan destek istiyor. Çöplerin konteyner dışına değil, içine bırakılması ve çevre temizliğine dikkat edilmesi, yapılan hijyen çalışmalarının etkisini artırıyor. Belediye yetkilileri, daha sağlıklı ve ferah bir Meram için bu duyarlılığın şart olduğunu hatırlatıyor.