Kütahya Valiliği, bölgenin afetlere karşı hazırlık seviyesini görmek için beklenmedik bir anda düğmeye bastı. TAMP kapsamında düzenlenen bu çalışma, şehirde 5.7 büyüklüğünde bir deprem olduğu varsayımıyla başladı.

Tatbikatın amacı ne
Senaryo, Osmangazi Mahallesi'ni merkez üssü olarak belirledi. AFAD ve ilgili tüm kamu kurumları, depremin ilk dakikalarından itibaren kriz masasında toplandı. 23 farklı afet grubu, 362 bin kişinin temel ihtiyaçlarını karşılamak ve ağır hasar alan binalardaki enkaz çalışmalarını yönetmek için görev dağılımı yaptı.

Sahada neler yaşandı
Ekipler, gerçek bir depremde olduğu gibi enkaz alanlarına sevk edildi. Toplam 9 farklı ekip, Osmangazi Mahallesi'ndeki enkaz alanlarında arama kurtarma faaliyeti yürüttü. Kütahya Vali Yardımcısı Selami Korkutata, bu çalışmayla kurumların kriz anındaki reflekslerini ve müdahale gücünü ölçtüklerini vurguladı. AFAD İl Müdürü İsmail Özkan ise ekiplerin habersiz bir şekilde sahaya intikal ederek performanslarını sergilediğini belirtti.




