Malatya polisi, şehirde güvenlik önlemlerini tehlikeye atan bir çeteyi uzun süredir takip ediyordu. Şüphelilerin amatör telsiz cihazlarıyla emniyetin haberleşme trafiğine sızdığı ve halk arasında sahte polis kimliğiyle dolaştığı ortaya çıktı.
Emniyet telsizlerine sızdılar
Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri, şüphelilerin telsiz frekanslarını dinleyerek emniyetin hareketlerini önceden takip ettiklerini belirledi. Şahısların bu yöntemle kamuya açık alanlarda polis süsü vererek algı oluşturmaya çalıştığı tespit edildi. Yapılan teknik ve fiziki takibin ardından ekipler operasyon için düğmeye bastı.
Evlerinden cephanelik çıktı
Şüphelilerin adreslerine yapılan baskınlarda 2 ruhsatsız tabanca ve 70 fişek bulundu. Ayrıca 50 el telsizi, 15 masa tipi telsiz ve özel frekans ayar cihazlarına el konuldu. Polis, 6 şüpheli hakkında Elektronik Haberleşme Kanunu’nu ihlal ettikleri gerekçesiyle adli süreç başlattı. Bu tür cihazların yetkisiz kullanımı, hem güvenlik zafiyetine yol açıyor hem de ağır hapis cezası gerektiren bir suç teşkil ediyor.