Manisa’nın Yunusemre ilçesindeki Akgedik TOKİ 2. Etap sakinleri uzun süredir su kesintileriyle uğraşıyor. Bölgedeki eski ve dayanıksız altyapı, en küçük bir zorlamada patlayarak evleri susuz bırakıyordu. MASKİ ekipleri nihayet bu kronikleşen sorunu ortadan kaldırmak için sahaya indi ve yenileme çalışmalarını başlattı.
Eski borular değişiyor
Belediye, 15 milyon liralık yeni bir yatırım paketinin parçası olarak bölgedeki 1 kilometrelik ana şebeke hattını baştan aşağı yeniliyor. Sadece ana borular değil, binalara giden eski branşman hatları da sökülerek yerlerine güncel standartlara uygun malzemeler döşeniyor. Bu sayede hem su kayıplarının önüne geçilecek hem de mahalleli artık "sularımız yine kesildi" derdinden kurtulacak.
Kalıcı çözüm aranıyor
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, bölgedeki sorunun temelinde geçmişteki kalitesiz malzeme kullanımının yattığını açıkça vurguladı. Dutlulu, sadece bu hattı yenilemekle kalmayacaklarını, bundan sonraki TOKİ projelerinde de daha sıkı bir denetim mekanizması uygulayacaklarını belirtti. Çalışmalar bittiğinde, Akgedik TOKİ’deki su sistemi modern ve arızalara karşı dirençli bir altyapıya kavuşmuş olacak.