Alaşehir İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, bölgedeki yaklaşık 20 bin üreticiyi yakından ilgilendiren yeni bir döneme hazırlıyor. Kalıntısız ve güvenli tarım için hayata geçirilen B-Reçete sistemiyle, artık her isteyen istediği ilacı kafasına göre alamayacak.
Zirai ilaçta yeni dönem başlıyor
Artık bazı bitki koruma ürünlerini reçetesiz satın almak mümkün olmayacak. Bu sistemin işlemesi için üreticilerin Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS), TÜKAS veya KOBÜKS kayıtlarının tam olması gerekiyor. Kaydı bulunmayan çiftçiler, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne başvurarak taahhüt verip sürece dahil olabiliyor. Amaç ise oldukça net; yanlış ilaç kullanımını bitirmek, çevre sağlığını korumak ve özellikle ihracatta sorun yaratan pestisit kalıntısını sıfıra indirmek.
Son günü beklemeden kaydınızı yapın
Alaşehir Ziraat Odası Danışmanı Fatma Özkan, üreticilere "son günleri beklemeyin" çağrısı yapıyor. 1 Temmuz 2026 tarihinden sonra sisteme kayıtlı olmayan ve eğitim belgesi bulunmayan hiçbir çiftçi zirai ilaç alışverişi yapamayacak. Ziraat Odası SMS yoluyla çiftçileri bilgilendirmeye devam ederken, üreticilerin olası bir mağduriyet yaşamaması için kayıt işlemlerini bir an önce tamamlaması gerekiyor. Özellikle üzüm ve asma yaprağı ihracatında kalite standartlarını korumak için bu süreç hayati önem taşıyor.